Aankomst - Reisverslag uit Nederland, Nederland van JeanAnnemie - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Nederland, Nederland van JeanAnnemie - WaarBenJij.nu

Aankomst

01 Februari 2016 | Nederland, Nederland

Nieuw Zeeland
29 januari van Amsterdam naar Dubai.
Van hieruit richting Sydney met een tussenstop in Bangkok.
Technische stop, dus wij dachten tanken en dan verder, dus niet uit de vlieger. Mooi niet dus, alle spullen meenemen en door de douane met de handbagage. Mijn handbagage moest een aantal keren door de bagage check. Er was iets verdacht in het koffer men dacht een mes. Diverse malen werd er gevraagd of er een mes in de bagage zat. Nou niet dát ik wist. Er zat iets in wat er niet in thuishoorde dus alles moest eruit. Bleek dat er in het bovenste vak een zakmes zat wat Jean al een hele tijd kwijt was. Ja, ja, ik stond er mooi gekleurd op. Kreeg het niet meer terug, ze verontschuldigden zich wel nog. Snel, snel weer terug het vliegtuig in richting Sydney. Ook hier weer snel, snel uit het vliegtuig en richting de vlucht naar Christchurch. Laatste stuk. 27 vlieguren met heel weinig slaap. Even gezicht wassen en tandenpoetsen als enig opfrissen.
De douane check in Nieuw Zeeland ging erg langzaam, ca. 1,5 uur, koffers op de bagageband zoeken en naar de uitgang. Deuren openen en daar stonden onze vrienden, John en Marion al 2 uur op ons te wachten. Een mooi moment om elkaar weer te zien.
1/2 uur rijden en toen waren wij op ons logeeradres voor de komende dagen, waar ook John zijn zus Leny en haar man Sjaak logeren. Na een uitstekend diner, na alle vliegtuigmaaltijden, was de koek wel op en kon ik mijn ogen niet meer open houden. Dus na een korte douche naar bed.
1 februari na het ontbijt het landgoed van John en Marion bekijken. Wij vallen van de een in de andere verbazing, bos, park, werkplaats, loods, kippen, kalveren, runderen alles is hier voorhanden. Ik kan het niet omschrijven hoe groot het hier is, je moet het met eigen ogen zien.
Met Marion boodschappen gedaan in de supermarkt (alles is hier veel duurder als in Nederland) en een telefoonkaartje gekocht. Hier bij John en Marion heb ik er niets aan geen bereik, maar voor zo meteen heb ik het wel nodig.

• 02 Februari 2016 - 09:41

Marjo En Thei:

Hallo Wereldreizigers, goed om te horen dat jullie heelhuids zijn aangekomen, zeker als je je eigen vertrouwd bestek probeert mee te nemen, had je bijna nog een weekje Thailand gratis erbij gekregen!
    Wel frappant dat je al twee controles heb kunnen passeren zonder gepakt te worden!!
    Nog effe uitrusten en jullie kunnen aan de mooie trip beginnen maar geniet nog maar even van de gastvrijheid en gezelligheid bij Marion en John.
    Groetjes van Marjo en Thei uit een nat en guur Obbicht!!

• 02 Februari 2016 - 10:16

Wilma:

Hoi Annemie en Jean,
    Pfff wat een reis zeg. Gelukkig dat jullie er zijn.
    Je hebt de foto's ondersteboven staan!
    Lastig kijken!! Stijve nek!!
    Groetjes oet naat Roostere!

• 02 Februari 2016 - 10:17

Wilma:

Hoi Annemie en Jean,
    Pfff wat een reis zeg. Gelukkig dat jullie er zijn.
    Je hebt de foto's ondersteboven staan!
    Lastig kijken!! Stijve nek!!
    Groetjes oet naat Roostere!

• 02 Februari 2016 - 11:02

Ger En Josien:

Hallo Annemie en Jean,

Na wat strubbelingen zijn jullie goed aangekomen.
    Foei, foei Jean stiekem je overlevingsmes in de handbagage
    van Annemie stoppen en dan ook nog doen alsof je van niks weet.
    Annemie als ik jouw was zou ik maar goed oppassen want voor je het weet sta je voor de volgende verrassing!!!!
    Ga maar lekker genieten van jullie vakantie.
    We blijven jullie volgen.

Groetjes voor jullie allemaal,

Ger en Josien.

• 02 Februari 2016 - 11:54

Ans Taks:

Wat een verhaal zeg! Tjee en spannend ook nog. Gelukkig dat het zo goed is afgelopen.
    Die Jean, je zou hem de nek omdraaien toch?
    Geniet ervan Het ziet er prachtig uit.
    Hier is alles goed. De verbouwing loopt gestaag, alleen er is huiskanker geconstateerd bij onze voorman Geert. Hij is inmiddels al twee keer in zijn kin gesneden, maar de plekken blijven niet schoon van kankercellen.
    Vanmiddag heeft hij een gesprek met de chirurg. Vorige keer hebben ze zelfs in zijn spier moeten snijden. Hij praat nu een beetje raar en zijn mond hangt een ietwat scheef. Maar als hij niet naar het ziekenhuis hoeft is hij wel bij ons aan het werk! Kan eigenlijk niet natuurlijk.
    Ik hou mijn hart vast. Dit gaat nooit goed komen en wij komen natuurlijk ook in de problemen. Enfin we zien wel.
    donderdag 3 maart heb ik een intake-gesprek in Apeldoorn 't Loo . Ook spannend.
    Heel veel plezier. We hebben vaak tegen elkaar gezegd. Hoe zou het met ze zijn. die twee daar in dat hele verre land.
    Goed om wat van jullie te horen.
    Tot gauw
    Groet Ans

• 02 Februari 2016 - 21:29

Lucie:

Goed dat jullie er zijn. Nu kan het genieten beginnen.
    Heel veel plezier. Groetjes van Arno en Lucie