8 februari - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van JeanAnnemie - WaarBenJij.nu 8 februari - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van JeanAnnemie - WaarBenJij.nu

8 februari

08 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Vanmorgen nog even het centrum van Nelson bezocht en toen naar Havelock gereden. Op advies van John en Marion gaan wij hier mosselen eten in de musselpot. Laat die nu net vandaag dicht zijn. En de 2 andere restaurants hebben ook geen mosselen meer. Teveel lunchgasten gehad. Hoe is het mogelijk in een stad die bekend staat om zijn mosselen. Zonder mosselen terug naar de camper en hier spaghetti gegeten. Is wat anders dan mosselen maar veel keuze hebben wij niet.

• 08 Februari 2016 - 10:20

Thei En Marjo:

Hoi Annemie en Jean,
    Dat is spijtig om te horen dat de wereld beroemde Musselpot gesloten is en ook niet te geloven dat er geen mosselen op het menu staan in de andere restaurants, in de Pelorus Sound liggen meer dan tweehonderd mosselkwekerijen. Misschien kan je in Picton nog groene Mosselen scoren. Je kan over de Queen Charlotte Drive (360 bochten tellende weg) die Haveloc verbindt met Picton. Deze ‘scenic route’ is een van de mooiste wegen van Nieuw-Zeeland, met schitterende vergezichten over de Queen Charlotte Sound en de Pelorus Sound, bij iedere bocht is het uitzicht anders.
    Veel succes en geniet er van.
    Groetjes Thei en Marjo