10 februari - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van JeanAnnemie - WaarBenJij.nu 10 februari - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van JeanAnnemie - WaarBenJij.nu

10 februari

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Gisteren de Queen Charlotte route gereden. Een mooie tocht met adembenemende uitzichten. Vanmorgen een winery bezocht. Zo groot onvoorstelbaar. Druivenstruiken zover je kunt kijken en nog verder. Nadat wij met de camper over het terrein hebben gereden, lopen is niet te doen, gaan wij naar de wijnproeverij. Eerst een film bekijken en dan kunnen wij proeven.
Vanmiddag naar Kaikoura gereden. Onderweg pelsrobben gespot. Helaas zijn alle boottochten om walvissen te spotten volgeboekt. Pas zaterdag is er weer plek, jammer.
Morgen gaan wij richting Christchurch, Loburn, even langs John en Marion en vandaar uit richting het zuiden van het eiland.

  • 10 Februari 2016 - 10:45

    Ans Taks:

    Geweldige foto's. Het lijkt me fantastisch! Ziet er heel goed uit.
    Groet en geniet nog.
    Ans

  • 10 Februari 2016 - 13:42

    Miet En Wim:

    Fijn dat we zo mee kunnen genieten van jullie mooie reis. Hier is het heel slecht weer. Veel regen en veel wind. Door de harde wind zijn zelfs een groot aantal karnavalsoptochten niet door kunnen gaan. Maar de optocht van Roosteren was best mooi.Nog heel veel vakantieplezier en geniet ervan.
    Groetjes Miet en WIM

  • 10 Februari 2016 - 13:55

    Wilma:

    Hoi Annemie en Jean,
    Jullie zijn toch niet in Blenheim in de buurt van Nelson, op de druivenplantage van mijn achternichtje geweest!
    Ze is een dochter van een nicht van mij. Is familie van Henskens en ook Bustin (en ook een nicht van Jeanny Bustin).
    De wijn die zij maken heeft Four Hawks Day wines.
    Als ik jullie foto zie op de plantage lijkt dat er verdacht veel op.
    Met de druivenstruiken en op de achtergrond kale rotsen.

    Hier gaat alles zijn gangetje. De carnaval is voorbij. Erg slecht weer gehad. Er zijn veel optochten van maandag afgelast vanwege de storm.
    Uiteindelijk viel het wel mee met de storm!
    Groetjes oet Roostere.


  • 10 Februari 2016 - 15:36

    Jacq En Marthie.:

    Hallo wereldreizigers.

    Door jullie verslaglegging krijgen we een beetje een idee van dat stuk van de wereld. Vooral van de grootsheid en wijdheid ervan. Dat het allemaal wat minder bekrompen is als in Nederland was natuurlijk al bekend. Vroeger dacht ik dat het een eentonig vlak continent was, maar nu zie ik dat het ook prachtige natuur heeft. Probeer er maar zo veel mogelijk van te bezichtigen, te genieten, je te verwonderen, op te slaan in je geheugen enz. Als dat vol is moeten jullie de rest maar fotograferen en of filmen, zodat wij daar straks ook iets van kunnen meekrijgen. Dan maken wij de trip zonder dat het ons iets kost. (Hollandse krenterigheid).

    Bengi wordt de schoonste hond (letterlijk) van Limburg. We gaan niet met haar naar hondenshows of iets van dien aard, maar toch gaat ze zowat iedere dag in bad. Nadat ze met haar tijdelijke baas de dagelijkse tocht van 6 km. in het buitengebied van Neer heeft voltooid is dit een noodzakelijke gebeuren.
    Het is werkelijk lang geleden dat het zo nat is geweest. Badwater vindt ze niet fijn, doch het afdrogen des te meer.
    Verder voelt ze zich al aardig thuis. Na enkele rustige dagen in het begin, kwijt ze zich met verve van haar bewakingsrol. Zelfs een man of vrouw met hond kan niet ongemerkt passeren, zelfs niet aan de overkant van de straat.
    Wel vermoed ik dat ze toch ook vakantie neemt, want de rest van de dag houdt ze domicilie in haar box.
    S"middags doe we altijd tikkertje in de woonkamer of buiten in de tuin. Ze heeft me duidelijk gemaakt dat dat een van haar favoriete spelletjes is. Hierbij heeft ze me enorm geholpen de laag houtsnippers goed los te maken.
    Toch vind ik het doodzonde en vervult het me met leedwezen dat ik haar niet los kan laten in het buitengebied. Tijdens onze eerste maandagochtend wandeling met Lambert Kreemers in het gebied rond Thorn had ze direct een konijn in het vizier en volgde dat links en rechts door de struiken totdat het koord op was. Het koord zat helemaal verward. Lambert maakte haar los en hield haar vast terwijl ik de puzzel in de struiken probeerde te ontwarren. Ik hoed eigenlijk niet van puzzelen, maar het is toch gelukt.

    Het is overigens de eerste hond die mij kapot krijgt ipv andersom.

    Conclusie: Wij vermaken ons wel en hopen dat jullie dat ook doen en volop genieten en "wauw" momenten mogen meemaken in dat continent aan de andere kant van de wereld, zodat jullie straks ook kunnen zeggen in navolging van de carnavals-schlager over het ontstaan van Limburg van Frans Kroonenberg: Auch dat stukske wereld doa achter is der "Her Jott"good geluk.

    Veul groete oet Near.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2016

26 februari

22 Februari 2016

23 februari

21 Februari 2016

21 februari

21 Februari 2016

21 februari

21 Februari 2016

21 februari

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4076

Voorgaande reizen:

24 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

03 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: